Na počátku jara vyrazil od ZŠ Kuldova autobus s 45 žáky 6.–9. tříd, kteří se společně vydali poznávat krásy i dramata francouzské historie, obdivovat přírodní jevy a nasávat atmosféru slavných měst.

Naše putování začalo v Rouenu, městě neoddělitelně spojeném s tragickým osudem Johanky z Arku. V moderním interaktivním muzeu si žáci procvičili svou angličtinu a přiblížili si jeden z nejsilnějších příběhů středověké Evropy.

Následující den nás zavedl na dramatické křídové útesy v Étretat, kde jsme se prošli po pobřeží Atlantiku a vnímali sílu přírody. Z Normandie nelze odjet bez připomínky druhé světové války. V Colleville-sur-Mer jsme vzdali úctu padlým americkým vojákům na pietním hřbitově. Navštívili jsme také muzeum vylodění v Arromanches-les-Bains a prošli se po plážích Gold a Omaha Beach, kde se před více než osmdesáti lety psala novodobá historie. Večer jsme zakončili klidnou procházkou kolem osvětlené katedrály v městečku Bayeux.

Další den nás čekal přejezd do Bretaně – jedním z vrcholů tohoto místa byla návštěva opatství Mont-Saint-Michel, magického místa tyčícího se z moře jako ostrovní pevnost. Nechali jsme se unést krásou Smaragdového pobřeží u La Pointe du Grouin, kde nás ohromila drsná bretaňská příroda, silně vanoucí vítr a kvetoucí keře s vůní moře. V pirátském městečku Saint-Malo jsme se prošli po hradbách a úzkými uličkami, které dýchají dobrodružstvím minulosti.

Poslední den patřil Paříži. Od slavné třídy Champs-Élysées jsme zamířili do Tuilerijských zahrad, obdivovali jsme nově zrekonstruovanou katedrálu Notre-Dame a majestátní Louvre. Zlatým hřebem výletu byl výstup na Eiffelovu věž a večerní plavba po Seině, Paříž se nám ukázala v tom nejromantičtějším světle.

Cestu zpět do ČR jsme si zpříjemnili ještě půlnoční prohlídkou katedrály v Remeši, což bylo opravdu důstojné zakončení naší cesty za poznáním.

Výlet byl nejen geograficky i historicky pestrý, ale především plný zážitků, které se do učebnic nevejdou. Zahraniční poznávací zájezdy mají pro žáky mnoho přínosů. Především jim umožňují propojit teoretické znalosti z výuky s reálným světem – dějepis, zeměpis i cizí jazyky tak dostávají konkrétní podobu. Místa, o kterých se učíme ve škole, žáci zažívají na vlastní kůži, slyší autentickou řeč, vnímají architekturu, umění i přírodní krásy v jejich přirozeném kontextu. Zároveň si osvojují praktické dovednosti: orientaci v cizím prostředí, komunikaci v angličtině nebo francouzštině, učí se spolupracovat v kolektivu mimo běžné školní prostředí. Takové cesty podporují samostatnost, zvídavost i kulturní vnímavost – a mnohdy v dětech zůstávají hluboké zážitky, které mají v paměti celý život.